Premiär för Nimos nya torkskåpsserie på Fastighetsmässan

Nu visar Nimo för första gången upp den nya produktserien D17 på Fastighetsmässan i Malmö 24–25 januari. D17-serien består av en Easy Dryer-modell, och en Sensor Dryer-modell som bland annat är utrustad med ett EKO plus-program som motsvarar energiklass A+++, och ett Turbo-program med marknadens kortaste torktid. – Projektet började med en vision om att […]

Miljötekniken bakom Nimos nya D17-serie

Jan-Åke Östlin, Teknisk chef på Nimo. Nimo presenterar snart det första torkskåpet med både EKO- och Turbo-program. Lägg därtill högre kapacitet och effektivare torkteknik än någonsin –  de nya funktionerna är många när Sveriges största torkskåpstillverkare gör sig redo att släppa en helt ny produktserie under 2018. – Det började med en vision om att […]

Ny miljonorder från Sydkoreanska byggprojekt

Skiss av den nya kontors- och bostadsbyggnaden i Pyeongchang, där Nimos torkskåp kommer installeras.

Nimo har fått ännu en stororder från Sydkorea. Totalt 1240 torkskåp ska levereras till två olika nybyggnadsprojekt, ett i Ulsan City och ett i Pyeongchang. Torkskåpen kommer levereras till Sydkorea under andra halvan av nästa år.

– Vårt koncept med hållbara och energisnåla produkter som inbyggda delar av inredningen passar utmärkt för fastighetsutvecklare i Sydkorea. För tre år sedan levererade vi 1500 torkskåp till bostadsprojekt i Seoul och Busan City och nu väljer ytterligare två nybyggnadsprojekt våra produkter. Det tillsammans med att Sydkoreas ekonomi går starkt och att det byggs mycket i landet ger oss en stark position på marknaden, säger Timo Taiminen, vd för Nimo.

Nimo har fått en order från Sydkorea på över 1200 torkskåp av modellen ETS 1500F. Torkskåpen levereras till två officetel-byggnader, kombinerade kontorslokaler och medarbetarbostäder, och kommer installeras i lägenheternas kök eller vardagsrum.

– I Sydkorea är torkskåpet ofta en inredningsdetalj och det gör design och utförande extra viktigt. Vi kan anpassa våra produkter efter både marknadens och beställarens krav.

Förutom konceptet där torkskåpen anpassas för att bli en del av inredningen ser de sydkoreanska byggföretagen flera andra fördelar med Nimos produkter.

– Våra produkter är marknadsledande i kvalitet, hållbarhet och låg energikonsumtion. Det gör att fastighetsutvecklarna vänder sig till oss, säger Timo Taiminen.

Sedan Nimo fick den första beställningen från Sydkorea år 2002 har över 10 000 torkskåp sålts till landet, och Hova-företaget arbetar för att den siffran ska öka ytterligare.

– Vår strategi att erbjuda den bästa lösningen för klädvård till större nybyggnadsprojekt i landet har länge varit framgångsrik och vi fortsätter bearbeta den marknaden, säger Jang Deug Park, återförsäljare av Nimos torkskåp i Sydkorea.

Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com