Enemmän uutisia
Kim Caravitis Finland

Nimo rekrytoi kasvaakseen Suomessa

Kim Caravitis, Nimon uusi myyjä Suomessa Nimo lisää näkyvyyttään ja markkinaosuuttaan Suomen markkinoilla juuri rekrytoidun myyjänsä, Kim Caravitiksen avulla. Tavoitteena on vakuuttaa suomalaiset kuivauskaappien kaikista eduista. – Aluksi tarkoituksenamme on esitellä Nimon energiatehokkain kuivauskaappimalli ECO Dryer 2.0 HP, koska kiinnostus ekologisiin kodinkoneisiin on Suomessa voimakkaassa kasvussa. Lisäksi Nimon tuotteet ovat laadultaan markkinoiden parhaita, sanoo Kim […]

David Larsson, dubblad orderstock

Estonia first with exclusive Nimo distribution

Nimo has signed a contract making Profiseadmete OÜ the exclusive sales representative and distributor for Nimo’s brand and products in Estonia. This is the drying cabinet company’s next step in the campaign to intensify its international presence based on local market knowledge. “There is already a great deal of knowledge about drying cabinets as a […]

”Kuivauskaapit maksavat itsensä takaisin kahdessa vuodessa”

Kehityssuunta on selkeä: yhä useampi kunta investoi Nimon lämpöpumpputekniikkaan

Gävlen kunta kääntyy nyt Nimon ja Cylindan puoleen vaihtaakseen koulujensa ja päiväkotiensa vanhat kuivauskaapit täysin uusiin lämpöpumppukäyttöisiin ja energiatehokkaisiin malleihin. Yli 200 yksikön asennustyöt ovat täydessä käynnissä.

– Lämpöpumpputekniikkaan perustuvat kuivauskaapit ovat osa Gävlen kunnan ympäristö- ja energiansäästötyötä. Olemme olleet tiiviisti yhteydessä Karlstadin kuntaan, joka on asentanut kuivauskaappeja useisiin kouluihin, ja heillä oli niistä pelkästään myönteistä sanottavaa, sanoo Gavlefastigheterin käyttöpäällikkö Håkan Johansson.

Gävle liittyy nyt kaikkien muiden kuntien joukkoon, jotka sekä ympäristön että lompakon säästämiseksi investoivat Nimon ja Cylindan energiatehokkaisiin kuivauskaappeihin. Gavlefastigheter arvioi tuotteen asentamalla kuivauskaapin yhteen kunnan päiväkodeista. Tämä arviointi yhdessä Karlstadin kunnalta saadun positiivisen palautteen kanssa sai valinnan kohdistumaan Nimon lämpöpumppukäyttöisiin kaappeihin.

– Energiankulutuksen vähentäminen ja vanhojen kuivauskaappien korvaaminen ovat etusijalla, mutta näemme kaapit myös sijoituksena. Laskelmamme osoittavat, että jokainen kaappi maksaa itsensä takaisin runsaassa kahdessa vuodessa vähentämällä energiankulutusta. Siksi tavoitteeksi on asetettu vielä sadan kaapin vaihtaminen ensi vuoden aikana, sanoo Håkan Johansson.

Kaappeja asennetaan parhaillaan kouluihin ja päiväkoteihin eri puolilla Gävleä. Suurin tilaus käsitti 213 Eco Dryer HP 2.0 -kaappia, mutta kuten sanottua, lukumäärä voi tästä vielä kasvaa.

– Huomaamme selvästi, että kiinnostus tämäntyyppisiin ympäristöystävällisiin tuotteisiin on kasvussa. Kaappien tuoma energiansäästö on merkittävä, joten niistä on tulossa luonnollinen osa yhä useamman kunnan ympäristö- ja ilmastotyötä. Se on energiaviisas sijoitus tulevaisuuteen, ja siihen kunnat ovat entistä valmiimpia käyttämään rahaa, sanoo Cylindan myyntipäällikkö Marcus Ödmark.

Nimolle Gävlen tilaus on valtava voimannäyte: yksi kunta lisää, joka energiansäästösyistä valitsee yrityksen uudet lämpöpumppukäyttöiset kaapit.

– Energiavirasto on jo aikaisemmin todennut, että Ruotsin päiväkodit ja vapaa-ajankodit voivat säästää jopa 29 miljoonaa kruunua vuodessa asentamalla lämpöpumppukäyttöiset kaappimme. Kun siihen lisätään energiansäästön tuoma pienentynyt ympäristövaikutus, tästä on huomattavaa hyötyä kaikille osapuolille, sanoo Nimon toimitusjohtaja Timo Taiminen.