Nimo presenterar nya generationen torkskåp i Lettland

Den nya generationen torkskåp har nu kommit till Lettland. Nimo visade under helgen 18-20 oktober de nya modellerna Sensor Dryer och Easy Dryer på Baltic Furniture Expo i Riga. Mässnärvaron är ytterligare en del av Nimos satsning i de baltiska länderna. – Prof Group är vår distributör i Lettland och Litauen och de hade flera […]

Säljstart för en ny generation svensktillverkade, energisnåla torkskåp

Nu i oktober börjar en ny generation svensktillverkade torkskåp säljas, och de har både större kapacitet och effektivare torkteknik än tidigare generationer. Nimo har redan tagit emot flera beställningar på de två nya modellerna Sensor Dryer och Easy Dryer från både svenska och internationella kunder. – Vi ser stor marknadspotential framöver med dessa torkskåp som […]

David Larsson, dubblad orderstock

Estland först ut med exklusiv Nimo-distributör

David Larsson, marknadschef Nimo.

Nimo anlitar Profiseadmete OÜ som exklusiv säljrepresentant och distributör för Nimos varumärke och produkter i Estland. Torkskåpsföretaget intensifierar därmed den internationella närvaron med en ny försäljningsstrategi som utgår från lokal marknadskännedom.

– Det finns redan stor kännedom om torkskåp som produkt och vitvara i Estland. Genom lokala distributörer och säljagenter med stor kunskap om marknaden kan vi ha aktiv bearbetning direkt på plats, säger David Larsson, marknadschef Nimo.

Nimo har under flera år levererat torkskåp till hela världen. Nu börjar företaget utöka den internationella försäljningen mer aktivt under eget varumärke. I Estland är försäljningen i full gång.

– Det finns stor marknadspotential för Nimo i Estland och de andra baltiska länderna. Redan nu närmar vi oss säljprognosen för hela 2018, säger Kadri Freiberg, försäljningschef hos Profiseadmete OÜ, Nimos distributör i Estland.

När David Larsson tog över rollen som marknadschef hos Nimo låg fokus inledningsvis på att förstärka företagets internationella distribution och försäljning. Ett tillvägagångssätt för att lyckas är partnerskap med exklusiva distributörer och egna lokala säljagenter.

– Vi väljer att samarbeta med Profiseadmete som en exklusiv distributör eftersom de har stor kännedom om marknaden för tvättutrustning och de olika kundmålgrupperna i regionen. Det gör att vi kommer mycket närmare marknaden och konsumenterna, säger David Larsson.

Nimos målsättning i Estland är att öka torkskåpsmarknaden och samtidigt ta en ledande marknadsposition.

– Vi tror på den baltiska marknaden som helhet och det ska bli mycket spännande att följa utvecklingen i Estland framöver, säger David Larsson.

David Larsson, marknadschef Nimo, 0506-488 02, david.larsson@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Pressmaterial hittar du även på Nimos pressrum på Cision