Hej Elin Hallberg tidigare praktikant på Nimo

Hej Elin, student inom strategisk kommunikation som precis avslutat både sin praktikperiod på Nimo och examinerats från studierna på Jönköpings Universitet.   Hur har du upplevt din period på Nimo? – Det har varit otroligt lärorikt och kul men samtidigt intensivt. Det varit speciellt att inte kunna vara på plats i någon större utsträckning men […]

Välkommen Jimmy Karlsson — ny innesäljare på Nimo

Som innesäljare har jag den dagliga kontakten med våra kunder. Jag tar emot order, hjälper dem vid frågor och gör mitt bästa för att hålla en god relation och hög servicegrad. Jag har även hand om vissa ekonomiska bitar så som fakturering.

David Larsson, dubblad orderstock

Full fart i torkskåpsfabriken – Dubblad orderstock för Nimo

David Larsson, marknadschef Nimo

Nimos orderstock har fördubblats jämfört med samma period förra året, och företaget räknar med att under 2018 leverera närmare 30 000 torkskåp till återförsäljare i Sverige och internationella kunder.

– Vi producerar fler torkskåp än någonsin och ökningen är jämnt fördelad mellan proffs- och konsumentssegmentet. Särskilt positivt är att svenska hushåll i allt större utsträckning ser torkåpets fördelar när det kommer till energibesparing och skonsamheten mot kläderna, säger David Larsson, marknadschef Nimo.

Nimos försäljning har ökat stadigt under flera års tid. Förra året var inget undantag och under första halvan av 2018 fortsatte torkskåpsföretaget på den inslagna vägen med en fördubblad orderstock. För att möta den växande efterfrågan har Nimo rekryterat flera nya medarbetare och företagets omsättningsmål för året är 200 miljoner kronor.

– Den svenska marknaden fortsätter att växa, särskilt bland villaägare och barnfamiljer där vi ser ett ökat intresse för torkskåp. Samtidigt arbetar vi för att expandera på fler internationella marknader.

Även försäljningen på webben ökar där allt fler e-handlare säljer torkskåp, Nimos sortiment finns idag hos flertalet rikstäckande byggvarukedjor.

– Att torka i torkskåp är det mest skonsamma för kläderna samtidigt som torkskåp drar mindre energi än annan torkutrustning. Dessutom kan de användas dygnet runt eftersom kläderna torkas även om torkskåpet inte är igång, säger David Larsson.

Efter årets första sex månader med full fart i fabriken i Hova är prognosen för kommande år fortsatt positiv.

– Vi ser att den uppåtgående trenden håller i sig och utifrån prognosen kommer vi producera minst lika många torkskåp under nästa år, säger David Larsson.

David Larsson, marknadschef Nimo, 0506-488 02, david.larsson@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Pressmaterial hittar du även på Nimos pressrum på Cision