Möt Karin Kruse, Nimos nya vd: ”Nu är jag äntligen hemma”

Karin Kruse är Törebodadottern som på 80-talet lämnade Västgötaslätten för storstan. Nu är hon tillbaka i Skaraborg för att axla rollen som vd och leda världens största torkskåpstillverkare.

– Jag har arbetat med produkter som varit relaterade till luft i hela min karriär. Så det är på flera olika sätt passande att jag tar över ledarskapet på Nimo, säger Karin Kruse.

Nimo bjuder på ditt inträde till Bomässan i Mariestad 21–23 februari i Novab Arena

Nimo tar med en ny generation energisnåla torkskåp till Bomässan i Mariestad 21-23 februari i Novab Arena. Och i år vill Nimo bjuda på ert inträde. – Vi hoppas på många besökare och ser fram emot att dela med oss av hur man på bästa sätt skapar en tvättstuga som är snäll och skonsam mot både kläderna, miljön och plånboken, säger Maria Falk Jonsson, säljare på Nimo.

Kim Caravitis Finland

Nimo rekryterar för att växa i Finland

Kim Caravitis, Nimos nye säljare i Finland.

Med den nyrekryterade säljaren Kim Caravitis i Finland ska Nimo öka både närvaron och marknadsandelen på den finska marknaden. Målsättningen är att övertyga finska folket om torkskåpets alla fördelar.

– Inledningsvis ska vi lyfta Nimos mest energieffektiva torkskåpsmodell ECO Dryer 2.0 HP eftersom intresset för miljövänliga vitvaror ökar stort i Finland. Nimos produkter är dessutom kvalitetsmässigt de bästa på marknaden, säger Kim Caravitis, Nimos nye säljare i Finland.

Kim Caravitis började uppdraget tidigare under 2018 och utvecklar just nu ett showroom nära flygplatsen i Helsingfors dit han bland annat ska bjuda in återförsäljare och vitvaruhandlare. Intresset för hållbara och miljövänliga hushållsprodukter ökar samtidigt som utbudet av energieffektiva torkskåp är obefintligt, förutom just Nimos produkter.

– Nimo har en stor marknadsfördel med den snåla energiförbrukningen. Genom att fokusera på torkskåpets egenskaper kommer de finska konsumenterna att se torkskåpet som en hållbar produkt som är skonsam mot miljön, kläderna och plånboken.

Säljarbetet innebär att ha en nära dialog med flera stora finska vitvaruåterförsäljare och just nu arbetar Kim med att lansera Nimos torkskåp i landets största byggvaruhus. Den långsiktiga målsättningen är att Nimo ska bli marknadsledande inom torkskåp i Finland.

– Samarbetet med Nimo och marknadschefen David Larsson fungerar bra och vi har en gemensam strategi för hur Nimo ska nå ut och växa här. Jag är övertygad om Nimos och torkskåpets stora potential på den finska marknaden, säger Kim Caravitis.

De senaste 20 åren har han haft en framgångsrik karriär inom bil- och motorcykelbranschen.

– Efter många år som egen företagare inom bilbranschen var jag redo för en ny utmaning och bestämde mig för att byta bransch. När David frågade om jag kunde rekommendera en bra säljare i Finland lät både Nimo och tjänsten så spännande att jag rekommenderade mig själv, säger Kim Caravatis.

David Larsson, marknadschef Nimo, 0506-488 02, david.larsson@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Pressmaterial hittar du även på Nimos pressrum på Cision