Hej Elin Hallberg tidigare praktikant på Nimo

Hej Elin, student inom strategisk kommunikation som precis avslutat både sin praktikperiod på Nimo och examinerats från studierna på Jönköpings Universitet.   Hur har du upplevt din period på Nimo? – Det har varit otroligt lärorikt och kul men samtidigt intensivt. Det varit speciellt att inte kunna vara på plats i någon större utsträckning men […]

Välkommen Jimmy Karlsson — ny innesäljare på Nimo

Som innesäljare har jag den dagliga kontakten med våra kunder. Jag tar emot order, hjälper dem vid frågor och gör mitt bästa för att hålla en god relation och hög servicegrad. Jag har även hand om vissa ekonomiska bitar så som fakturering.

Nimos Asienexpansion tilltar – 200 torkskåp levererade till Sydkorea

Den svenska torkskåpstillverkaren Nimo fortsätter sin globala tillväxt. Nu har företaget levererat ytterligare en stororder på 200 specialtillverkade Sensor Dryer-torkskåp till framtida bostadskomplex i Daegu City, Sydkorea.

– Leveransen är en viktig del i vår ambition om ökad export. Det visar också att torkskåpet med både klädvårdande och snabba torktider är en produkt med stor global potential och ett perfekt alternativ för alla typer av hem, säger Hans Jensen, exportansvarig Nimo.

Torkskåpets popularitet i Asien växer. Tidigare i sommar stod det klart att Nimo mottagit ännu en sydkoreansk stororder i form av 200 vita och svarta exemplar av Nimos senaste D17-skåp av modellen 1900 Sensor Dryer från Daegu City. Nu är leveransen på plats där de efter koreansk ventileringsstandard specialanpassade torkskåpen kommer att ingå som inredning för framtida bostadsnybyggnationer. Hans Jensen är ansvarig för Nimos exportmarknader. – Eftersom företaget har som ambition att växa globalt är Sydkorea så klart en viktig marknad i vårt långsiktiga arbete. Det här visar att intresset för våra produkter ökar och att torkskåpet har en naturlig plats i hemmen.

I samband med leveransen stärker Nimo sin närvaro i landet ytterligare då företaget i kombination med sommarens order nu producerat och levererat drygt 1500 torkskåp av det egna varumärket med förhoppning om ytterligare ökad efterfrågan.

– Vi har redan nu indikationer på ännu en order från vår kund, men i pandemins spår har även planerade projekt i Sydkorea blivit försenade. Som vi ser det har torkskåpet som produkt fortfarande otrolig tillväxtpotential i östra Asien, vilket gör det otroligt kul att ha kunnat etablera Nimo i Sydkorea tillsammans med våra lokala partners. Där gäller det att vi fortsätter prata om torkskåpets fördelar för att växa ytterligare på närliggande marknader som till exempel Kina.

– På grund av högre luftfuktighet finns det ett större behov av att torka textilier. Mindre bostäder i kombination med restriktioner som förbjuder torkning på balkonger gör torkskåpet till ett perfekt lösning, både hållbarhetsmässigt med torkskåpets klädvårdande egenskaper och låga energiförbrukning, och ur ett utrymmesperspektiv med hög hängkapacitet och snabb torktid, säger Hans Jensen, exportansvarig Nimo.