Nimo bjuder på ditt inträde till Bomässan i Mariestad 21–23 februari i Novab Arena

Nimo tar med en ny generation energisnåla torkskåp till Bomässan i Mariestad 21-23 februari i Novab Arena. Och i år vill Nimo bjuda på ert inträde. – Vi hoppas på många besökare och ser fram emot att dela med oss av hur man på bästa sätt skapar en tvättstuga som är snäll och skonsam mot både kläderna, miljön och plånboken, säger Maria Falk Jonsson, säljare på Nimo.

Nimo får ny vd: ”Vi ska vara i framkant med fokus på hållbarhet”

Nimo har de senaste åren omformat verksamheten till att producera prisbelönade, energisnåla och miljömässigt hållbara torkskåp. Nu utses en ny vd, Karin Kruse. Med uppdraget att nå nya marknader internationellt och göra världens idag största torkskåpstillverkare, ännu större och mer hållbar. Samtidigt behåller företaget ställningen som en stor arbetsgivare i Hova, Västergötland.

Nimo presenterar nya generationen torkskåp i Lettland

Den nya generationen torkskåp har nu kommit till Lettland. Nimo visade under helgen 18-20 oktober de nya modellerna Sensor Dryer och Easy Dryer på Baltic Furniture Expo i Riga. Mässnärvaron är ytterligare en del av Nimos satsning i de baltiska länderna. – Prof Group är vår distributör i Lettland och Litauen och de hade flera […]

David Larsson, dubblad orderstock

Nimos nye marknadschef: ”Vi ska växa vidare internationellt”

Med över 20 års erfarenhet inom internationell marknadsföring och försäljning tar David Larsson nu klivet in som ny marknadschef för Nimo. Uppdraget är att öka omsättningen genom att utveckla nya kund- och marknadssegment.

– Nimo är ett utmärkt exempel på ett välskött svenskt kvalitetsföretag. Det finns mycket kunskap, kompetens och erfarenhet i företaget, det som lockade mig mest var den uppenbara potentialen att både växa på befintliga och nya marknader, säger David Larsson, marknadschef på Nimo.

David Larsson har tidigare arbetat med internationell försäljning och marknadsutveckling av bland annat motorcyklar och stålprodukter. Det internationella marknadsarbetet är den gemensamma nämnaren genom hela yrkeskarriären.

– Jag fokuserar inledningsvis på att förstärka strukturerna inom distribution och support till våra återförsäljare runt om i världen. För ett företag som är verksamma på så många olika marknader är det viktigt att vara tydlig med hur vi agerar både under själva affären och i uppföljning och support. Nimo står för kvalitet på alla nivåer, oavsett marknad ska alla kunna ha stort förtroende för varumärket.

Även om Nimo redan idag är världsledande inom tillverkning och utveckling av torkskåp ser David Larsson stor potential för företaget att fortsätta utvecklas.

– Nimo har hela utvecklings- och produktionskedjan på ett och samma ställe vilket ger en kort sträcka från idé till färdig produkt, vi har verkligen stora möjligheter att växa.

Efter sin första månad hos Nimo trivs David Larsson bra på huvudkontoret i Hova.

– Det är inspirerande att komma till ett företag där samtliga medarbetare är så engagerade, det kommer man långt med och verkligen något att vara stolt över, säger David Larsson.

Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com