Hej Elin Hallberg tidigare praktikant på Nimo

Hej Elin, student inom strategisk kommunikation som precis avslutat både sin praktikperiod på Nimo och examinerats från studierna på Jönköpings Universitet.   Hur har du upplevt din period på Nimo? – Det har varit otroligt lärorikt och kul men samtidigt intensivt. Det varit speciellt att inte kunna vara på plats i någon större utsträckning men […]

Välkommen Jimmy Karlsson — ny innesäljare på Nimo

Som innesäljare har jag den dagliga kontakten med våra kunder. Jag tar emot order, hjälper dem vid frågor och gör mitt bästa för att hålla en god relation och hög servicegrad. Jag har även hand om vissa ekonomiska bitar så som fakturering.

David Larsson, dubblad orderstock

Nimos nye marknadschef: ”Vi ska växa vidare internationellt”

Med över 20 års erfarenhet inom internationell marknadsföring och försäljning tar David Larsson nu klivet in som ny marknadschef för Nimo. Uppdraget är att öka omsättningen genom att utveckla nya kund- och marknadssegment.

– Nimo är ett utmärkt exempel på ett välskött svenskt kvalitetsföretag. Det finns mycket kunskap, kompetens och erfarenhet i företaget, det som lockade mig mest var den uppenbara potentialen att både växa på befintliga och nya marknader, säger David Larsson, marknadschef på Nimo.

David Larsson har tidigare arbetat med internationell försäljning och marknadsutveckling av bland annat motorcyklar och stålprodukter. Det internationella marknadsarbetet är den gemensamma nämnaren genom hela yrkeskarriären.

– Jag fokuserar inledningsvis på att förstärka strukturerna inom distribution och support till våra återförsäljare runt om i världen. För ett företag som är verksamma på så många olika marknader är det viktigt att vara tydlig med hur vi agerar både under själva affären och i uppföljning och support. Nimo står för kvalitet på alla nivåer, oavsett marknad ska alla kunna ha stort förtroende för varumärket.

Även om Nimo redan idag är världsledande inom tillverkning och utveckling av torkskåp ser David Larsson stor potential för företaget att fortsätta utvecklas.

– Nimo har hela utvecklings- och produktionskedjan på ett och samma ställe vilket ger en kort sträcka från idé till färdig produkt, vi har verkligen stora möjligheter att växa.

Efter sin första månad hos Nimo trivs David Larsson bra på huvudkontoret i Hova.

– Det är inspirerande att komma till ett företag där samtliga medarbetare är så engagerade, det kommer man långt med och verkligen något att vara stolt över, säger David Larsson.

Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com