Nimo söker logistikansvarig för att utveckla och digitalisera

Nimo söker nu en logistikansvarig till torkskåpsfabriken i Hova. Rollen innebär att arbeta tillsammans med övriga avdelningar i företaget för att uppnå högt ställda mål inom logistik. – Ett mål med rekryteringen är att ta nästa steg i vårt arbete med att utveckla logistikavdelningens processer med nya digitala hjälpmedel för att effektivisera alla led av […]

Besöksrekord i torkskåpsmontern

Bomässan på Elmia i Jönköping blev en stor succé med närmare 25 000 besökare under de tre mässdagarna. Även i Nimos monter var det full fart med många frågor och svar om skonsam torkning, tips för att torka så miljövänligt som möjligt och torkskåpstävlingar. – Fantastiskt kul med så många besökare och inte minst att så […]

Rickard Hallberg ny kvalitets- och miljöchef på Nimo

Som marknadsledande torkskåpstillverkare är kvalitet Nimos högsta prioritet. Detsamma gäller för Rickard Hallberg som med 20 års erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete tar steget från Kinnarps AB till Nimo för att vidareutveckla interna och externa kvalitetsprocesser.

– Nimo är branschledande och företaget har stor potential att fortsätta utvecklas och växa. Jag ser fram emot att bidra med min kompetens och erfarenhet, säger Rickard Hallberg, ny kvalitets- och miljöchef på Nimo.

Rickard Hallberg har arbetat med miljö- och kvalitetsfrågor under större delen av yrkeskarriären, en stor del av tiden som Kvalitets- och miljöchef. Efter drygt 23 år i samma företag har Rickard funnit en ny utmaning hos Nimo i Hova.

– Under första besöket kände jag att det är ett företag jag vill vara en del av. Jag lockades av ett välskött företag med gott rykte som förstår värdet av att hålla hög kvalitet i hela verksamheten.

I rollen som kvalitets- och miljöchef kommer Rickard Hallberg leda och utveckla verksamhetssystem och processer, både interna och externa.

– Ett företags framgång kan oftast förutsägas med kundernas nöjdhet och förtroende. Jag kommer därför arbeta mycket med att kvalitetssäkra våra processer gentemot kunderna samtidigt som processerna från produktutveckling, inköp och produktion till marknad kommer att säkerställas och förbättras. Även miljöarbetet kommer att integreras i det arbetet.

En annan viktig framgångsfaktor är enligt Rickard Hallberg delaktiga medarbetare, något han efter fyra veckor hos Nimo ser gott om.

– Nimos största tillgång är att alla är engagerade i det som händer i företaget, sånt ger positiva resultat både i form av kvalitet och kundnöjdhet, säger Rickard Hallberg.

– Hos Nimo kommer kvalitet alltid i första hand, vi har höga krav både från våra kunder och oss själva som vi hela tiden måste leva upp till. Rickard kommer ha en viktig roll i att säkerställa att våra processer möjliggör det, säger Timo Taiminen, vd för Nimo.

Timo Taiminen, vd Nimo, 0506-488 05, timo.taiminen@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Pressmaterial hittar du även på Nimos pressrum på Cision