Hej Elin Hallberg tidigare praktikant på Nimo

Hej Elin, student inom strategisk kommunikation som precis avslutat både sin praktikperiod på Nimo och examinerats från studierna på Jönköpings Universitet.   Hur har du upplevt din period på Nimo? – Det har varit otroligt lärorikt och kul men samtidigt intensivt. Det varit speciellt att inte kunna vara på plats i någon större utsträckning men […]

Välkommen Jimmy Karlsson — ny innesäljare på Nimo

Som innesäljare har jag den dagliga kontakten med våra kunder. Jag tar emot order, hjälper dem vid frågor och gör mitt bästa för att hålla en god relation och hög servicegrad. Jag har även hand om vissa ekonomiska bitar så som fakturering.

Ny miljonorder från Sydkoreanska byggprojekt

Skiss av den nya kontors- och bostadsbyggnaden i Pyeongchang, där Nimos torkskåp kommer installeras.

Nimo har fått ännu en stororder från Sydkorea. Totalt 1240 torkskåp ska levereras till två olika nybyggnadsprojekt, ett i Ulsan City och ett i Pyeongchang. Torkskåpen kommer levereras till Sydkorea under andra halvan av nästa år.

– Vårt koncept med hållbara och energisnåla produkter som inbyggda delar av inredningen passar utmärkt för fastighetsutvecklare i Sydkorea. För tre år sedan levererade vi 1500 torkskåp till bostadsprojekt i Seoul och Busan City och nu väljer ytterligare två nybyggnadsprojekt våra produkter. Det tillsammans med att Sydkoreas ekonomi går starkt och att det byggs mycket i landet ger oss en stark position på marknaden, säger Timo Taiminen, vd för Nimo.

Nimo har fått en order från Sydkorea på över 1200 torkskåp av modellen ETS 1500F. Torkskåpen levereras till två officetel-byggnader, kombinerade kontorslokaler och medarbetarbostäder, och kommer installeras i lägenheternas kök eller vardagsrum.

– I Sydkorea är torkskåpet ofta en inredningsdetalj och det gör design och utförande extra viktigt. Vi kan anpassa våra produkter efter både marknadens och beställarens krav.

Förutom konceptet där torkskåpen anpassas för att bli en del av inredningen ser de sydkoreanska byggföretagen flera andra fördelar med Nimos produkter.

– Våra produkter är marknadsledande i kvalitet, hållbarhet och låg energikonsumtion. Det gör att fastighetsutvecklarna vänder sig till oss, säger Timo Taiminen.

Sedan Nimo fick den första beställningen från Sydkorea år 2002 har över 10 000 torkskåp sålts till landet, och Hova-företaget arbetar för att den siffran ska öka ytterligare.

– Vår strategi att erbjuda den bästa lösningen för klädvård till större nybyggnadsprojekt i landet har länge varit framgångsrik och vi fortsätter bearbeta den marknaden, säger Jang Deug Park, återförsäljare av Nimos torkskåp i Sydkorea.

Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com