Möt Karin Kruse, Nimos nya vd: ”Nu är jag äntligen hemma”

Karin Kruse är Törebodadottern som på 80-talet lämnade Västgötaslätten för storstan. Nu är hon tillbaka i Skaraborg för att axla rollen som vd och leda världens största torkskåpstillverkare.

– Jag har arbetat med produkter som varit relaterade till luft i hela min karriär. Så det är på flera olika sätt passande att jag tar över ledarskapet på Nimo, säger Karin Kruse.

Nimo bjuder på ditt inträde till Bomässan i Mariestad 21–23 februari i Novab Arena

Nimo tar med en ny generation energisnåla torkskåp till Bomässan i Mariestad 21-23 februari i Novab Arena. Och i år vill Nimo bjuda på ert inträde. – Vi hoppas på många besökare och ser fram emot att dela med oss av hur man på bästa sätt skapar en tvättstuga som är snäll och skonsam mot både kläderna, miljön och plånboken, säger Maria Falk Jonsson, säljare på Nimo.

Andreas Isaksson, Stockholms förskolor

Stockholms förskolor har nu installerat över 600 av Nimos torkskåp de senaste två åren

Anders Isaksson, företagssäljare på Electrolux Home som säljer Nimos torkskåp.

Stockholms stadsdelsförvaltningar fortsätter spara energi och pengar genom att investera i Nimos energisnåla torkskåp ECO Dryer 2.0 HP. De senaste i raden är Östermalm och Skarpnäck där cirka 50 förskolor nu utrustas med totalt 170 nya torkskåp, det betyder att över 600 Nimo-torkskåp nu har installerats i Stockholms förskolor under de senaste två åren.

– Det är ett ganska enkelt investeringsbeslut att ta för förvaltningarna – både de ekonomiska och miljömässiga vinsterna är såpass stora, säger Anders Isaksson, företagssäljare på Electrolux Home som säljer Nimos torkskåp.

Hela 89 värmepumpsdrivna ECO Dryer 2.0 installeras just nu i Östermalms förskolor och ytterligare 81 levereras till Skarpnäck under november. Enligt Anders Isaksson är efterfrågan på nya torkskåp fortsatt hög.

– I många förskolor används fortfarande modeller som kan vara över 20 år gamla. Mitt arbete är att informera om att det idag finns torkskåp som torkar snabbt, är skonsamma mot kläderna och sparar stora mängder energi.

Utöver Östermalm och Skarpnäck har flera förvaltningar tidigare bytt ut gamla torkskåp mot nya, bland annat Södermalm, Bromma, Norrmalm, Kungsholmen, Kista och Hägersten-Liljeholmen.

– Våra torkskåp fungerar lika bra i professionella miljöer, där de används varje dag, som hos en barnfamilj i en villa. Det är självklart positivt att allt fler stadsdelsförvaltningar och kommuner ser de många ekonomiska och miljömässiga fördelarna hos våra produkter, säger David Larsson, marknadschef Nimo.

David Larsson, marknadschef Nimo, 0506-488 02, david.larsson@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Pressmaterial hittar du även på Nimos pressrum på Cision